Saturday, May 23, 2020

DBA II/11 Gauls/Celts

Już od kilku tygodni na publikację na blogu czeka gotowa druga armia do De Bellis Antiquitatis. Niestety praca i rodzina mnie nie rozpieszczają jeśli idzie o ilość czasu wolnego, który mógłbym poświęcić hobby. Niemniej jednak, wreszcie trzeba się pochwalić ukończonym projektem, co niniejszym czynię.




Armia składa się z mieszanki figurek Caesar Miniatures, Italeri i Hat. Piechota w większości pochodzi od Caesar Miniatures, kawaleria od Italeri, rydwany, obóz i generałowie od Hat. Szczególnie cenię sobie figurki Caesara - są po prostu piękne. Bardzo chwalę sobie Hat'a. Nie jestem jednak całkiem zadowolony z figurek Italeri. Modele są pięknie wyrzeźbione, ale pozostawiają wiele do życzenia pod względem dokładności historycznej. Kawalerię Italeri pomalowałem niemal dwa lata temu. Wówczas też pomalowałem rydwany. Ostatnio dokończyłem kawalerię (podstawka generalska, wyremontowałem nieco pouszkadzane już rydwany i pomalowałem ostatnie trzy brakujące podstawki piechoty. Tym samym projekt jest niemal zamknięty - brakuje mi tylko LCH w wersji generalskiej do pełnego pokrycia opcji armii (poza oczywiście opcją 3Wb zamiast 4Wb).

Because lack of time this project had to wait for publication several weeks. I've finished my II/11 Celts army for DBA. Models are mainly Caesar Miniatures (infantry), Italeri (cavalry) and Hat (generals, camp followers and chariots). It was a great adventure to paint this army. I am very pleased by the Caesar Miniatures quality, even if I was forced to change all weapons for metal ones.












Użyłem rożnych technik przy malowaniu tarcz. Część z nich miała wytłoczone wzory, na części malowałem ozdoby ręcznie, na części pomieszałem malowanie ręczne i transfery domowej roboty (wychodziło to tylko z małymi elementami) i wreszcie, znużony niepowodzeniami, na kilka tarcz nakleiłem po prostu wydruki z papieru. 
W ten sposób uzupełniłem cały zestaw piechoty, który prezentuje się tak:


Lekkie Rydwany Hat'a, pomalowane już dawno temu, wymagały ostatnio napraw, przy okazji których dorobiłem lejce. 




Dokończenia wymagała także podstawka generalska Cv. To mieszanka modeli Italeri i Hat. 




Wraz z wcześniej pomalowanymi jeźdźcami prezentują się tak:


I na koniec zdjęcie zbiorcze całej armii, wraz z obozem.




Teraz przede mną budowa terenów w odpowiednim klimacie i będzie można zacząć podbój Galii :)
Now I am going to make some appropriate terrain and we could start conquest of Gaul. 




3 comments: